Skip to main content

Werkwijze

Bel of app ons vrijblijvend op
055 20 792 22

Een goed gehooronderzoek is essentieel voor de keuze van de juiste hooroplossing. Voorafgaand aan het onderzoek wordt uiteraard ook naar de algemene gezondheid van uw oren gekeken zodat we een zo goed mogelijk beeld krijgen van uw oren en uw gehoor.

Nadat we de resultaten met u hebben besproken, wordt er samen met u het vervolg traject afgestemd. Hoorzorg Apeldoorn onderhoud goede contacten met de KNO-arts, huisarts en andere specialisten. Indien nodig zullen we ook altijd vanuit onze professionaliteit de samenwerking op zoeken voor overleg of doorverwijzing. Maar in de meeste situaties zal dit niet nodig zijn en kunnen we u bij Hoorzorg Apeldoorn van A tot Z volledig van dienst zijn.

We hebben contracten afgesloten met alle Zorgverzekeraars, zodat u altijd de maximale vergoeding kunt krijgen als u kiest voor een hoortoestel wat uw zorgverzekering aangeeft.

Graag nemen wij u mee in het stappenplan van een hoortoestelaanpassing.

1

De intake

Tijdens het intake gesprek kijken we samen met u hoe we tot de meest optimale hooroplossing kunnen komen. Behalve de conditie van uw gehoor, bepalen ook de situaties waarin u dagelijks komt een grote rol bij de keuze van de meest optimale hooroplossing. Wilt u bijvoorbeeld alleen de TV wat beter verstaan, of wenst u ook optimaal te verstaan tijdens een verjaardag?
Het is ook fijn als u uw partner, familielid of andere naaste meeneemt tijdens dit gesprek. Ook uw omgeving speelt een belangrijke rol tijdens het aanpastraject van de hooroplossing.
2

De proefperiode

Na de intake gaat u de gekozen hooroplossing uitproberen. U doet dit in uw eigen omgeving. Op die manier ervaart u of de hooroplossing bevalt in uw persoonlijke leefsituatie. Bij de start van de proefperiode stellen we de hooroplossing in op uw wensen en krijgt u een uitgebreide uitleg over de werking hiervan.
3

De controle

Tijdens de proefperiode plannen we een controle in. Tijdens deze afspraak bespreken we wat uw bevindingen zijn. Op basis van uw ervaringen in de proefperiode doen we waar nodig enkele aanpassingen om tot een optimaal resultaat te komen.
4

De eindcontrole

Uiteindelijk bespreken we samen tijdens de eindcontrole of de gekozen hooroplossing tot het gewenste resultaat heeft geleid. Tijdens de eindcontrole doen we ook een aantal controlemetingen. Wanneer u volledig tevreden bent, ronden we de proefperiode met u af. U schaft pas hoortoestellen bij ons aan wanneer u en wij 100% tevreden zijn!
5

De nazorg

De gemiddelde gebruiksduur van een hooroplossing is 5 jaar.
Daarvoor is goed onderhoud erg belangrijk. Beseft u dat u het hoortoestel gemiddeld 15 uur per dag draagt. Dit komt neer op 5500 uur per jaar! In vijf jaar hebben de hoortoestellen u ruim 27.000 uur geholpen! Niet alleen u, maar ook de hoortoestellen gaan door weer en wind. Dat geeft niet, daar zijn ze voor gemaakt, maar net als een auto is onderhoud wel een vereiste.
Ook nadat u uw hooroplossingen heeft aangeschaft bij Hoorzorg Apeldoorn blijven we voor u zorgen. U wordt door ons ieder half jaar benaderd voor controle. Door uw apparatuur vakkundig te laten reinigen en onderhouden bij ons in de winkel, bent u verzekerd van elke dag een optimaal gehoor!

Wilt u weten of uw gehoor nog 100% goed werkt?

Twijfelt u aan uw gehoor? Doe de online hoortest!

Kom langs voor vrijblijvend advies. Met een gratis hoortest weet u binnen 15 minuten hoe het met uw gehoor gesteld is.

×

Klik hier om een WhatsApp bericht te sturen naar Hoorzorg Apeldoorn, of stuur ons een e-mail naar info@hoorzorgapeldoorn.nl

× Hoe kan ik je helpen?